Presentaties Customer Management Event 2.0

Op 2 oktober jl werd het Atos Consulting event “Customer Management 2.0” gehouden. Wim Boogaard, partner bij Atos Consulting, trapte af met de doelstelling van de dag, toegelicht met een filmpje www.bringtheloveback.com. Kern is dat klanten veranderd zijn en op een andere manier en in andere kanalen in contact willen zijn met bedrijven.

Vervolgens had Egbert Jan van Bel een sterk verhaal over de soms moeizame relatie tussen klanten en organisaties. Meest opvallend: zijn bevinding dat klanten meer tevreden zijn als ze eerst geklaagd hebben (en de klacht goed is afgehandeld).

Herbert Verschuren van KLM sloot na de break-out sessies perfect aan op de stellingen door een stuk praktijk te laten zien. KLM is per 1 oktober begonnen met een nieuwe manier (in de vorm van KLM Blue Lab)om samen met klanten hun Flying Blue programma’s te verbeteren. Deze presentatie is niet openbaar.

Tot slot brachten Hans Notenboom en Stephan Linnenbank alles bij elkaar met het benoemen van 7 habits van highly effective customer management organizations, een praktische checklist om nu al mee bezig te zijn.

De beschikbare presentaties van het Customer Management Event zijn hier in de rechterkolom te vinden.

Technorati tags: , // propaganda!abonneer je op de rss-feed