PIM-bijeenkomst over Campagnemanagement (30 mei)

Ik maak deel uit van een werkgroep binnen PIM met als onderwerp Campagnemanagement. De andere leden zijn: Annet Kuil (Agis), Willem Hoogkamer (KPN), Stephan van Heusden (Acxiom), Juan Ettema (opperhoofd/Next Level Marketing), Karin de Beer (DaimlerChrysler), Stefan Vijverberg (Casema), Rob van der Heijde (ABN AMRO) en Wim Krol (2LCD). Een goede mix van praktijk en advies. Gezamelijk hebben we ons gebogen over de problematiek rondom de implementatie van Campagnemanagement. Wat kom je allemaal aan issues tegen zodra er ergens ‘ja’ is gezegd tegen het voorstel om serieus te gaan beginnen met campagnemanagement?

We onderscheiden diverse fases (t/m evaluatie/bijsturing nadat de implementatie is afgerond) en bekijken in elke fase welke issues er spelen op het gebied van processen, ICT, management, personeel en data. Dit wordt weergegeven in een handige matrix. Op 30 mei a.s. wordt bij M+ in Alphen aan de Rijn een themasessie gehouden over dit onderwerp, waarbij wij ons verhaal presenteren. Dat doen we niet alleen, we laten ons ondersteunen door verhalen uit de praktijk, toegespitst op specifieke situaties.

Het programma:
Vanaf 17:30 uur is er, onder het genot van koffie en thee, tijd om onderling kennis te maken. Om 18:00 uur beginnen we met het programma:

  • Opening door Hans Molenaar, voorzitter PIM.
  • Campagne Management Matrix.
    Een introductie door Lode Broekman, Executive Business Consultant bij Atos Consulting en lid van de PIM-werkgroep Campagne Management.
  • Besluitvormingsproces. Marten van der Velde, Senior Database Marketeer FBTO, geeft ons inzicht in het besluitvormingsproces bij FBTO rond de implementatie van campagne management. FBTO wordt gezien als een van de voorlopers op het gebied van campagne management in Nederland.
  • Pauze, met lekkere soep en broodjes
  • Implementatie-issue’s. Tim van Doorn, Team Manager Campagne management Essent en Jacoline Ruger, Executive Consultant PPMC, verzorgen een duo presentatie over mogelijke issues die men kan verwachten tijdens de implementatiefase van campagne management.
  • Organisatie-issue’s. Willem Hoogkamer, Database Marketing Manager KPN Consumentenmarkt, licht toe waarom het belangrijk is campagne management in te bedden in de gehele organisatie.

Meer informatie en inschrijven

Technorati tags: // propaganda!abonneer je op de rss-feed rss feed