Nyenrode Business Universiteit start wederom met Masterclass Internet Marketingstrategie

In 2007 is voor de eerste keer de Masterclass Internet Marketingstrategie georganiseerd, waarbij ik inhoudelijk en uitvoerend betrokken ben geweest. Het programma werd goed beoordeeld door de 20 enthousiaste deelnemers. In september start de volgende masterclass, waarbij ik wederom betrokken ben.

Uit het persbericht:
Prof. dr. Ed Peelen, hoogleraar marketing op Nyenrode en verantwoordelijk voor deze masterclass over zijn ervaring: “Voor mij is dit een van de masterclasses waar ik zelf ook veel van leer door de expertise en de vernieuwende kijk van docenten en gastdocenten op de snelle ontwikkelingen van dit vakgebied. Tal van bekende en minder bekende interessante cases, vanuit jonge organisaties, maar ook vanuit meer traditionele bedrijven (o.a. DSM, SNS Bank, Hyves, Sellaband en Nabuur.com) staan op het programma. Samen met een groep deelnemers verdiepen wij ons in de materie en gaan ermee aan de slag waarbij we de eigen organisatie als uitgangspunt nemen. Door samen een strategie uit te werken leer je van elkaars expertise en kom je samen tot een concreet stappenplan die in de eigen organisatie uitgerold kan worden. Het is geen gemakkelijke opgave, maar door concrete handvatten die worden meegegeven en te sparren met elkaar, ontstaat er iets moois. Ook bij deze masterclass zien wij dat het programma zich snel verder ontwikkeld, dat moet ook wel met zo’n dynamisch onderwerp. Dat maakt het vooral ook leuk en boeiend.”

Het is in deze tijd natuurlijk van groot belang om optimaal van internet gebruik te maken om met je doelgroep in contact te komen. Organisaties kunnen actief met de klant in gesprek raken en de klant kan actief meedenken over nieuwe producten en diensten. Zo kunnen krachtige communities rond het product worden gemaakt. Verder worden traditionele campagnes steeds meer aangevuld met online mond-tot-mond reclame.”

Peelen heeft de masterclass in samenwerking met Winkwaves en Atos Consulting ontwikkeld. Aan het eind van het programma zijn deelnemers in staat om sociaal-maatschappelijke trends en managementtrends, die samenhangen met technische trends als web2.0, social software, blogs, wiki’s en social netwerking, uit te leggen en door te vertalen naar hun eigen strategie. Tevens stellen zij een concreet plan op voor hun eigen organisatie. Om het programma zo interactief mogelijk te maken en de leerdoelen te behalen, is het aantal plaatsen beperkt.

Het programma is verdeeld in drie modules. Module 1 is op 29 en 30 september, module 2 op 17 en 18 november en module 3 op 16 december 2008. Deelnemers die de opleiding succesvol hebben afgerond ontvangen een certificaat van deelname.

Voor meer informatie of aanmelding kunt u contact opnemen met Ellen van Ravenzwaaij, drs. Karin Rigterink of Maricken Hengeveld, e-mail ims@nyenrode.nl, 0346 291446 of tel. 06 543 34080. Website: www.nyenrode.nl/ims

Technorati tags: online communities, social networking // rss feed