Masterclass Internet Marketingstrategie bij Nyenrode

In samenwerking met Nyenrode Business School (Ed Peelen) en Winkwaves (Rene Jansen) werk ik (plus collega’s Hans Notenboom en Jeroen Care) momenteel aan de samenstelling van een Masterclass Internet Marketing Strategie. Het programma vordert gestaag, de onderwerpen zijn bepaald en we zijn momenteel bezig her en der gastsprekers uit te nodigen.

Data:
Module 1: 28 en 29 november 2007
Module 2: 21 en 22 januari 2008
Module 3: 21 februari 2008

Uit de flyer ter promotie:
Wat wil de klant?
Marketeers krijgen steeds meer kansen omdat klanten ook via internet hun stem laten horen: organisaties worden op blogs, wikis en fora uitgebreid besproken. Klanten proberen actief met je in gesprek te komen. Ze willen meedenken over nieuwe producten en diensten. Dit proces van interactie wordt ook wel co-creatie en co-design genoemd. Een organisatie die op de juiste manier haar klanten weet te betrekken, creëert enthousiaste ambassadeurs. En dankzij web 2.0 en social networking kunnen zo krachtige communities rond het product worden gevormd. Ook traditionele campagnes worden steeds meer aangevuld met online mond-tot-mond reclame.

Vragen waar marketingmanagers en internetstrategen nu mee worstelen:
– Wat betekent de via internet participerende klant voor mij als organisatie?
– Hoe moet ik de ontwikkelingen duiden en doorvertalen?
Om op deze vragen een antwoord te geven, heeft prof. dr Ed Peelen, hoogleraar marketing aan de Nyenrode Business Universiteit in samenwerking met Winkwaves en Atos Consulting de Masterclass Internet Marketingstrategie ontwikkeld.

Doel van de masterclass:
• Deelnemers kunnen aan het eind van het programma de social maatschappelijk trends en managementtrends, die samenhangen met technische trends als web2.0, social software, blogs, wiki’s en social netwerking, duiden en door vertalen naar hun eigen strategie.
• Deelnemers stellen een concreet plan op hoe zij hier binnen hun eigen organisatie mee om kunnen gaan en er hun voordeel mee kunnen doen.

Rene Jansen heeft op het weblog van Winkwaves ook al een bericht hierover geplaatst. En hij heeft gelijk, er is veel belangstelling voor de reeks. Interesse? Mail mij en ik zorg dat er aanvullende gegevens worden verzonden.

propaganda!abonneer je op de rss-feed rss feed