Procter & Gamble breidt aantal eigen social networkingsites uit

Een grote adverteerder die het begrijpt en social networking gebruikt om in contact te komen/blijven met de klant. Procter & Gamble (US) heeft twee nieuwe sites: eentje voor de People’s Choice Awards, en een andere, Capessa, gericht op vrouwen via de Yahoo!’s Health section.

De People’s Choice Awards site bestaat nu al (om te stemmen) en gaat een dag na de show verder als forum met entertainment als onderwerp. Op Capessa zal weinig reclame te zien zijn, men wil een onafhankelijk beeld uitstralen.

Vorig jaar startte P&G een MySpace pagina voor “Miss Irresistible,” voor de marketing van Crest tandpasta. En ook Herbal Essences shampoo heeft een MySpace pagina waar men foto’s kan uploaden van zijn/haar kapsel. Goede voorbeelden, waarmee een merk rechtstreeks contact met de klant zoekt. Een vergelijkbaar initiatief in Nederland: MyASICS, van ASICS. Via de site (gratis hardloopschema’s) wordt contact gelegd met de gebruiker, die voorheen via de retailer bereikt moest worden. Nog andere Nederlandse voorbeelden?

Bron