Internetadresboek nu ook internationaal

Eerder dit jaar kreeg het Internetadresboek flink wat aandacht in de media. Ook op Marketingfacts ontstond een discussie over dit onderwerp. Toen bestond het adresboek nog puur uit de mogelijkheid naar het zoeken van een (bedrijfs-) naam waarna URL en bijbehorende emailadressen werden getoond. Maar wat lees ik nu op Mashable?

The Internet Address Book, which launched this week, is a new service from the Netherlands that brings together all your online identities in one place – social networking URLs, instant messaging IDs and web addresses.Het adresboek focust zich nu op consumenten die bij meerdere social networking-sites zijn aangemeld (Skype, Yahoo, MySpace, Bebo etc) en biedt de mogelijkheid alle gegevens die men wil delen hierover op één plek vast te leggen. Daarnaast kan er gezocht worden in het adresboek, ook door niet geregistreerden. Is degene die je zoekt ook opgenomen in het adresboek, dan kun je deze persoon toevoegen aan je çontacten’. De Nederlandse website heeft dezelfde lay-out en functionaliteiten als de internationale versie, maar is afgestemd op de Nederlandse markt met de mogelijkheid om registraties te vermelden bij vaderlandse profielpagina’s zoals cu2, Schoolbank.nl, TMF, sugababes.nl.

Goed. De service is gratis, (nog) geen reclame te zien op de website. Altijd weer interessant om te bedenken wat het businessmodel kan zijn van deze initiatieven, met daarbij het rechtmatig gebruik van de vastgelegde gegevens in het achterhoofd …

Post op Marketingfacts.nl