7 tips voor succesvolle social networking campagnes

Op de recente 2007 Notprofit Technology Conference verzamelde Christine Herron deze tips voor succesvolle social networking campagnes;
1. Meet people where they are. Waarom als rockband veel tijd in je eigen site stoppen als je fans op MySpace.com zitten?
2. Leverage network partners. Maak gebruik van partners en zorg voor wederzijds voordeel.
3. Be everywhere you can be, but prioritize. Dus wees ‘overal’ aanwezig, maar verdeel de aandacht. Al vaker gezegd: het succes van online netwerken ligt offline.
4. Keep on top of your member acquisition costs. Zoals altijd: meten, bijstellen, keuzes maken, testen: welk middel werkt het beste?
5. Be prepared for the big moment. Geduld. En dan komt er (vaak onverwacht) een aandachtstrekker waarmee de service in het nieuws komt (hopelijk goed). Niet te plannen …
6. Let the community take over your message. De natte droom van een community manager. Het woord wordt verspreid via de deelnemers, al dan niet gefaciliteerd/geregisseerd door de beheerder. Hier is kritische massa voor nodig, maar dan kan het sneeuwbaleffect inderdaad optreden.
7. Keep calls to action simple. Maak reageren laagdrempelig (maar houd wel controle).

Technorati tags: , // propaganda!abonneer je op de rss-feed rss feed