18 waardevolle minuten met Simon Sinek

Ik ben zeker niet de eerste die schrijft over Simon Sinek. Deze week heb ik (eindelijk) de video van zijn optreden bij TED in zijn geheel bekeken. Erg inspirerend. Hij vertelt zeer gedreven over zijn filosofie ‘Start With Why‘ en het (geniaal in eenvoud) model: The Golden Circle: Why, What en How. Strategie teruggebracht tot de essentie.

FacilitatingCompany: Workshops met Resultaat

Welke manager droomt niet van “grip” op zijn business, mooie rendementen, succesvolle projecten, tevreden klanten en samenwerkende medewerkers? Gefaciliteerde workshops zijn het ideale middel om vanuit de kracht van een groepsproces (meer) grip te krijgen op al je businessvragen, variërend van het ontwikkelen van een visie, het vinden van innovaties tot het verkrijgen van richting en overeenstemming in businessplannen.

Dat gaat niet vanzelf. Veel hangt af van de kwaliteit van de facilitator (onder meer inlevingsvermogen, resultaatgerichtheid, kennis en ervaring met werkvormen, communicatievaardigheden en groepsdynamica) om een groep managers en/of medewerkers naar het beoogde eindresultaat te leiden.

Faciliteren van workshops is een vak.

Daarom vraag ik je speciale aandacht voor Facilitating CompanyFacilitating Company is een nieuw netwerkplatform, waarbij 10 zeer ervaren facilitators (waar ik er een van ben) van workshops al hun kennis, kunde, ervaring en netwerk over het faciliteren van workshops bijeen hebben gebracht om onze  klanten (nog) beter te kunnen ondersteunen in het vinden, beantwoorden en uitwerken van hun belangrijkste businessvragen.

Een externe facilitator biedt meerwaarde.

Onze klanten maken gebruik van onze facilitators  om meer rendement uit hun business te halen, om zelf vrijuit te kunnen meepraten, om geen rompslomp en zorgen over logistiek en planning te hebben, omdat vreemde ogen nu eenmaal dwingen, om meer rendement te halen uit de schaarse tijd van hun medewerkers en collega’s en om samen de beste keuzes te maken.

Experts met een wereld aan ervaring.

Onze facilitators hebben samen meer dan 2.000 verschillende workshops tot uitstekende resultaten begeleid. Iedere facilitator is in staat om het beste uit een groep te halen, met ieder groepslid als enthousiast ambassadeur, vooraf en achteraf. Altijd met en voor de klant.

Altijd samen naar het beste resultaat.

Ga naar www.facilitatingcompany.nl voor meer informatie over:

  • welke businessvragen voor onze klanten beantwoord zijn?
  • welke oplossingen gevonden zijn?
  • welke facilitators daarvoor verantwoordelijk waren en
  • wat we nog meer voor u kunnen betekenen?

Om ons (nog) beter te leren kennen, bieden we 50% korting op de eendaagse workshop draaiboek businessplanning 2012, waarmee je een goede start maakt om je businessplanning 2012 te verbeteren.

ziggozakelijk.nl: de verbouwing is afgerond

ziggozakelijk.nl
De afgelopen maanden heb ik met veel plezier/hard gewerkt aan de verbouwing van www.ziggozakelijk.nl. Samen met een team van interne medewerkers, aangevuld met de ontwerpers van Fabrique en de bouwers van Coolminds, is de online omgeving van Ziggo Zakelijk volledig op de schop genomen. Er is gewerkt met de scrummethodiek, veelal op kantoor van Fabrique. Het resultaat mag er zijn: een professionele webomgeving, gericht op het bieden van de juiste informatie en producten voor de diverse gebruikers van Ziggo Zakelijk.

Ronde Tafelbijeenkomst ‘Succesfactoren van een Contactstrategie’

Op vrijdag 18 februari 2011 vond de (geslaagde) Ronde Tafelbijeenkomst rondom de Succesfactoren van een Contactstrategie plaats. De onderwerpen waren de hier eerder beschreven elementen: van Doelstellingen tot Beheer. Deelnemers: personen werkzaam bij organisaties zoals NS Hispeed, Albelli, UPC, Cordaid, AGIS, ABNAMRO en TomTom, allen in de dagelijkse praktijk verantwoordelijk voor de contactstrategie. De slides zijn hieronder te vinden. Interesse in het onderwerp Contactstrategie? Word dan lid van de LinkedIn groep over dit onderwerp: Contactstrategie.

Ziezo.tv: De voorbode van gepersonaliseerd tv-kijken

Het aandeel ‘uitgesteld TV kijken’ groeit dagelijks in een rap tempo. Aan de vraagkant kiezen kijkers zelf wanneer en via welk medium ze een uitzending willen bekijken. Ook de aanbodkant groeit. Vrijwel elke TV-zender biedt uitzendingen aan die (opnieuw) bekeken kunnen worden. Maar daarnaast zijn er ook vele Web TV-kanalen die content aanbieden, zoals Ajax TV, TED, Bloomberg en Blueshots.tv plus de bekende videokanalen zoals YouTube en Vimeo. In dit speelveld biedt Mendel Looije (Twitter, LinkedIn) Ziezo.tv (Twitter) aan. Een platform voor allerlei videokanalen die geheel naar eigen voorkeur is in te richten.

Mendel’s visie:

“Er zijn zoveel interessante en goede programma’s. Die worden dan zowel gemaakt door traditionele zenders als door bijvoorbeeld mijn favoriete voetbalclub of een inspirerend en informatief online kanaal. Het is alleen jammer dat je de televisie aanzet en constant loopt te zappen tussen programma’s en reclameblokken die niet aansluiten bij je eigen interesses. Het on-demand aanbod is hier al een oplossing voor. Maar het aanbod is zo verspreid; iedereen heeft een eigen website/applicatie met ieder weer een verschillende gebruikerservaring en verschillende functionaliteiten. En door Web TV groeit het aanbod ook enorm. Web TV is dan voor de massa nog niet echt interessant, een kijkersgroep van een paar duizend man kan voor een niche-market al heel interessant zijn.

De komende jaren zal de internet-connected tv in Nederland worden geïntroduceerd en mainstream worden. Niet elke koper zal zich er bewust van zijn, maar alle verkochte televisies zullen toegang hebben tot het internet. Ook de mobiele telefoons, tablets en in de toekomst waarschijnlijk nog veel meer internet-connected devices zoals de auto zorgen er voor dat on-demand en live content standaard via het internet zal worden aangeboden. Om de kijkervaring voor de gebruiker simpel en overzichtelijk te houden zal er een platform nodig zijn die het enorme groeiende aanbod van tv en web-tv samenbrengt, personaliseerd en standaardiseert. Voor zowel de actief als de passief kijkende kijker. Dit is waar Ziezo.tv op inspeelt.”

Ziezo.tv wil gepersonaliseerd TV kijken mogelijk maken en zet daar nu de eerste stap in. Om in te loggen op de site heb je een Facebook account nodig. Dit is laagdrempelig en biedt vervolgens mogelijkheden tot delen van kijkgedrag en beoordelen van uitzendingen binnen je eigen netwerk (vergelijkbaar met Spotify). Zodra je ingelogd bent, kun je uitzendingen bekijken van bijvoorbeeld Uitzendinggemist, RTLgemist, Programma Gemist (Net 5 en SBS6). Tevens kun je alerts ontvangen (via email of DM’s in Twitter) als er nieuwe uitzendingen van jouw favoriete serie beschikbaar zijn en ontvang je relevante kijktips, op basis van je gedrag op Ziezo.tv. Alles op 1 site, overzichtelijk weergegeven. In onderstaande video wordt alles nog eens uit de doeken gedaan.

Het speelveld waarin Ziezo.tv zich begeeft, kent nog weinig medespelers. Allesgemist.nl is al enkele maanden niet voorzien van nieuwe content, andere partijen zijn bijvoorbeeld tvtutti.nl en tvblik.nl, maar lang niet alle partijen ontsluiten ook Web TV of maken vergelijkbare personalisatie mogelijk. De business is overigens door allerlei rechtenkwesties niet eenvoudig. Recent ondernam RTL actie tegen een student die een betaalde iPhone app aanbood met content van RTLgemist. De reactie van Mendel hierop:

“Ik ben me van de rechten kwestie bewust en ik heb expres nog geen contact gezocht met de verschillende partijen. Ziezo.tv kost momenteel alleen geld, er wordt niks mee verdiend. Door een beta te lanceren hoop ik dat ze inzien dat er vraag naar iets dergelijks is. Ik ben er van overtuigd dat we gezamenlijk tot een goed model kunnen komen, ik ben er niet op uit om geld over de rug van anderen te verdienen.”

De site is nog in betaversie en wordt momenteel getest. Aanmelden is nu al wel mogelijk. Volgende stap wordt een mobiele website. Ziezo.tv is een interessante dienst, zowel qua functionaliteit, personalisatiemogelijkheden en samenwerkingsmogelijkheden tussen ‘oude’ en ‘nieuwe’ media.